De procedure voor deze opdracht is gesloten
Opdracht Communicatiemedewerkers NLwerktaanwerk
Stichting Nederland Onderneemt Maatschappelijk! (NLoM!) is een organisatie met als doel maatschappelijke transities verder te brengen en daartoe uitvoering te geven aan projecten met een maatschappelijk toegevoegde waarde. Wij doen dit voor, door en met ondernemers en werkgevers. In de uitvoering van onze werkzaamheden staat het werkgeversperspectief centraal. De Stichting NLoM! is gelieerd aan VNO-NCW en MKB-Nederland.
Voor de uitvoering van ons arbeidsmarktproject NLwerktaanwerk zoeken wij, onder voorbehoud van financiering, vanaf 1 januari 2025 meerdere
Communicatiemedewerkers
Werkzaamheden
Je werkt in een team met een strategisch marketing- en communicatieadviseur en meerdere communicatie-collega’s. Onderstaand schetsen we vier verschillende takenpakketten. Je kunt reageren op een of meerdere takenpakketten of op onderdelen daarvan.
Takenpakket A. Redactionele ondersteuning
- Je schrijft teksten die regisseurs kunnen inzetten voor werkgevers, bijvoorbeeld voor evenementen of over specifieke onderwerpen.
- Je schrijft caseverhalen op basis van een interview met een ondernemer.
- Je maakt kennisdossiers, waarvoor je informatie verzamelt via research en gesprekken met regisseurs en andere experts.
- Je werkt mee aan het ontwikkelen van materialen zoals flyers en handreikingen door mee te denken over de opzet en teksten te schrijven. Incidenteel verzorg je hiervoor ook de coördinatie met vormgever en/of drukker.
- Je denkt mee over verbeteringen op de website en schrijft hiervoor teksten.
- Je beheert de interne SharePointpagina, houdt deze actueel en schrijft hiervoor artikelen.
Takenpakket B. Contentmarketing/coördinatie online
- Je schrijft en coördineert LinkedIn-berichten vanuit NLwerktaanwerk.
- Je maakt nieuwsbrieven (intern en extern).
- Je ontwikkelt Podcasts.
- Je analyseert de prestaties van social media en nieuwsbrieven en maakt hier rapportages over.
- Je denkt mee over het goed ontsluiten van informatie en andere verbeteringen op de website, zowel tekstueel als in structuur, en voert deze door.
- Je denkt mee over online campagnes en maakt hiervoor teksten en materialen.
- Kennis van en ervaring met vormgeving (bijvoorbeeld Canva) voor het maken van visuals is een pré.
Takenpakket C. Videocontent
- Je ontwikkelt een creatief format voor videoproducties en stemt dit af met je communicatiecollega’s.
- Je maakt scripts voor videoproducties.
- Je maakt de productieplanning en zorgt dat de video op tijd en binnen de planning wordt gerealiseerd.
- Je onderhoudt contact met betrokkenen ic ‘acteurs’ in de productie zoals werkgevers, regisseurs en communicatiecollega’s.
- Je verzorgt de montage tot het eindproduct.
- In deze rol opereer je zelfstandig, en realiseer je de producties binnen het budget en de tijd.
Takenpakket D. Evenementenorganisatie en materialenbeheer
- Je ondersteunt samen met regisseurs en andere projectmedewerkers evenementen. Jij bent degene die de actiepuntenlijst en het draaiboek opstelt en monitort. Je zoekt locaties en regelt alle contracten en afspraken. Bij grote evenementen ben je op de locatie aanwezig om alles soepel te laten lopen.
- Je coördineert de communicatiemiddelen die voor een evenement nodig zijn: van plaatsing op de agenda van de website tot visuals, verslaglegging op de dag zelf en het versturen van follow-up mails. Daarvoor schakel je ook met je communicatiecollega’s.
- Je levert evaluatieformulieren aan die deelnemers van bijeenkomsten kunnen invullen en analyseert de resultaten.
- Je coördineert de inzet van onze spellen Break into the Box en De Kracht van generaties.
- Je beheert de materialen van NLwerktaanwerk (zoals flyers, evenementmaterialen, schrijfblokjes en banners), zorgt dat de voorraad op peil is en stuurt materialen toe aan regisseurs of partners.
- Je organiseert samen met het secretariaat interne bijeenkomsten.
Wie zoeken wij?
Wij zoeken enthousiaste collega’s die:
- initiatief nemen en zelf met ideeën komen voor verhalen, materialen en activiteiten.
- gemakkelijk kunnen schakelen tussen werkzaamheden als door de actualiteit andere prioriteiten worden gesteld.
- teksten kunnen schrijven die passen bij de stijl van NLwerktaanwerk en dat ook graag doen.
- uit de voeten kunnen met leveren op basis van strakke deadlines, soms binnen enkele dagen.
- zelfstandig het overzicht houden over de taken die er lopen.
- interesse hebben in het onderwerp arbeidsmarkt vanuit werkgeversperspectief en/of ervaring hebben met arbeidsmarktcommunicatie.
Stichting Nederland Onderneemt Maatschappelijk! biedt:
- een veelzijdige rol met veel eigen verantwoordelijkheid
- een informele werksfeer
- flexibele invulling van de werktijd, waarbij je grotendeels vanuit huis werkt. Gemiddeld twee keer per kwartaal is er een fysieke bijeenkomst, daarnaast kan het zijn dat je voor interviews of evenementen op pad moet
We zoeken communicatiemedewerkers die gemiddeld minimaal 16 uur per week beschikbaar zijn. Het betreft hier in principe werkzaamheden voor de duur van een jaar met een tussentijdse evaluatie halverwege het kalenderjaar. Contractering vindt plaats via een Overeenkomst van Opdracht.
Op basis van de eerste ronde gesprekken stellen we het team samen en bespreken we de definitieve takenpakketten en ureninzet.
Stichting NLoM! streeft ernaar dat het team van NLwerktaanwerk een goede afspiegeling is van de maatschappij en nodigt daarom nadrukkelijk mensen van alle culturele achtergronden en leeftijden uit om te reageren.
Meer informatie of interesse?
Voor meer informatie kan je contact opnemen met Gilles Gerth, projectleider NLwerktaanwerk. Dat kan per mail via gilles.gerth@projecten.vnoncw-mkb.nl. Heb je interesse? Stuur uiterlijk 15 november 2024 aanstaande een kort cv, een motivatie, een voorstel voor de samenstelling van een takenpakket, een gemiddelde ureninzet per week en een indicatie van je tarief naar info@nlom.nl.